Afslanken

SaniSlim 4 fase proteïnedieet

U bent op zoek naar een methode waarmee u verantwoord, gezond èn smakelijk afvalt?
Waarbij u overtollige vetmassa verliest in plaats van spiermassa of enkel vocht?
SaniSlim is het antwoord!

U bent blijvend gezond en slank zonder bijwerkingen, hongergevoel of zelfs terugval.
Op deze manier is het gemakkelijk vol te houden en voelt u zich snel en blijvend weer topfit, dankzij het 4 fase concept van SaniSlim.

Alle voordelen voor u op een rij:

  • medisch verantwoord afslanken;
  • geen jojo-effect;
  • zonder hongergevoel;
  • smakelijke producten, pakketten worden door u zelf samengesteld
  • breed scala aan producten (dus niet alleen maar shake’s)

Kosten van het dieet (wekelijkse consulenten en intake altijd gratis!)

  • Startpakket fase 1 voor 1 week (inclusief intake en body analyse) € 140,00
  • Pakket fase 2 voor 1 week € 70,00 en € 85,00 (prijs is afhankelijk van productkeuze)
  • Pakket fase 3 voor 1 week € 35,00 en € 45,00 (prijs is afhankelijk van productkeuze)
  • Pakket fase 4 voor 1 week € 17,50 en € 20,00 (prijs is afhankelijk van productkeuze)

De maaltijden zijn op basis van smakelijke eiwitproducten en makkelijk en snel klaar te maken. Ideaal toe te passen in elke gezins- of werksituatie.

Via onze dagelijkse voeding nemen we koolhydraten, vetten en eiwitten (proteïnen) in ons lichaam op. Deze biomoleculen zijn leveranciers van de energie die nodig is om te kunnen functioneren. Daarnaast bouwen, onderhouden en herstellen eiwitten onze weefsels.

In normale omstandigheden zal ons lichaam in de eerste plaats koolhydraten verbranden om aan de energiebehoefte te voldoen, het schakelt pas over naar de verbranding van vetten als er geen koolhydraten in de voeding aanwezig zijn.

In het proteïnedieet wordt een situatie gecreëerd waarbij meer eiwitten worden opgenomen en minder vet en koolhydraten. Twee tot  drie dagen na aanvang van het dieet treedt er in het lichaam een reactie op; ketose. Door een tekort aan koolhydraten wordt overgegaan tot vetverbranding. Ketose is een natuurlijke, fysiologische reactie van ons lichaam. De ketonen die hierbij vrijkomen hebben bovendien een bijzonder effect; ze zorgen voor een gevoel van verzadiging (geen honger meer). Daarnaast geven ze een energiek gevoel en een hoger concentratievermogen!

Het nuttigen van koolhydraten stopt de ketose en daarmee de vetverbranding. Indien u zich dus niet strikt houdt aan het proteïnedieet door het nuttigen van koolhydraten (bijvoorbeeld een stuk fruit) kost het opnieuw twee dagen om uw lichaam weer in toestand van ketose te brengen.

Middels inname van goed gedoseerde proteïnesupplementen met eiwitten van hoge biologische waarde blijft de spiermassa bewaard en neemt zelfs toe. Met een toegenomen spiermassa neemt ook het energieverbruik toe waardoor er geen sprake zal zijn van een jojo-effect!

 DE 4 FASES VAN HET DIEET

Omdat normale voeding naast eiwitten ook koolhydraten en vetten bevat gebruikt u tijdens het 4 fasen proteïne dieet de SaniSlim proteïne voeding. Deze bevatten een hoog eiwitgehalte en een minimum aan vetten en koolhydraten. U kunt kiezen uit vele smakelijke gerechten; shakes, pudding, repen, dranken, omelet, koekjes enz. Kijk ook eens in het assortiment en de recepten.

Het aantal gerechten per dag is van belang. U vult de SaniSlim proteïne voeding aan met bepaaFase 1  lde groenten, waarvan u zoveel mag eten als u wilt. Voor sommige groenten geldt een maximum gewicht wat u per dag mag nuttigen. De mate van overgewicht bepaalt de duur van de fase. Naarmate het streefgewicht nadert worden de proteïne gerechten vervangen door normale voedingsmiddelen. Als u na deze 4 fasen een gezonde eetgewoonte combineert met beweging blijft u stabiel op uw nieuwe gewicht.

Fase 1

Per dag 5 proteïnesupplementen als ontbijt, lunch, diner en 2 tussendoortjes.         Minimaal 200 gram, liefst meer, toegelaten groenten bij lunch en diner. Hiermee voorkomt u constipatie en maakt u de maaltijden leuker en completer. Drink 2 liter water per dag. Probeer de draineur eens. Het geeft het water een perzik thee smaak en helpt om vocht af te drijven.

GEEN suiker, brood, fruit, aardappelen, pasta, rijst, alcohol of frisdrank. Heeft u toch nog honger of intensief gesport? Neem dan een 6e proteïne product.

Fase 2

Per dag 4 proteïnesupplementen als ontbijt, lunch en 2 tussendoortjes. Zoveel mogelijk toegelaten groenten. Een avond maaltijd van 150 gram mager vlees, gevogelte, vis of 200 gram schaal of schelpdieren of 2 eieren.

GEEN suiker, brood, fruit, aardappelen, pasta, rijst, alcohol of frisdrank. Deze fase volgt u tot u 2 of 3 kilo boven uw streefgewicht zit.

Fase 3

Ontbijt met 2 sneden bruin brood of koolhydraatarm brood met mager beleg.
Tussendoor 1 stuk fruit
Voor de lunch en tussendoor gebruikt u een proteïne supplement.
Een avond maaltijd van 150 gram mager vlees, gevogelte, vis of 200 gram schaal of schelpdieren of 2 eieren.

U bent nu bijna op uw streefgewicht.

Fase 4

Ontbijt met 2 sneden bruin brood met mager beleg.
Lunch 2 sneden bruin brood met mager beleg en toegelaten groenten, bijvoorbeeld een salade. U mag maximaal 2 stuks fruit tussendoor en 1 proteïne supplement.
Een avond maaltijd van 150 gram mager vlees, gevogelte, vis of 200 gram schaal of schelpdieren of 2 eieren.
Bij 1 maaltijd mag u een zetmeelproduct gebruiken: 100 gram pasta, rijst aardappelen of peulvruchten.

Toegelaten Groenten onbeperkt tijdens het gehele dieet
Alle soorten sla, tuinkers, spinazie, champignons, komkommer, andijvie, radijs, augurken (zuur), bloemkool, witte kool, witlof, asperges, broccoli, chinese kool, courgette, snijbonen, zuurkool, selderij, peterselie en andere verse kruiden.

Beperkte groenten maximaal 200 gram per dag
Aubergine, prei, knolselderij, linzen, paprika, prinsessenbonen, raap, zilveruitjes, venkel, wortelen, sojascheuten, kerstomaten

Niet Toegelaten Groenten
Erwten, kervel, kikkererwten, mais, olijven, pijnboompitten, rode bieten, spruiten, uien, witte bonen.

De groenten liefst vers eten maar ingevroren of in blik is toegelaten. Groenten mogen rauw of gekookt of gestoomd of als soep worden gegeten.

Op smaak maken van de maaltijden
Extra zout maar met mate. Peper, azijn, mosterd en citroepsap.
Fijne verse kruiden, GEEN zakjes of gemengde kruiden
Maximaal 2 eetlepels olijfolie per dag
Gedroogde ui en sjalotten, gebruik look met mate.
Mager bouillonblokje

TIPS

De proteïneproducten bevatten alle noodzakelijke vitamines en mineralen. Mocht u toch denken behoefte te hebben aan iets extra’s neem dan gerust een multi vitamine tablet. Tussendoor mag ook een tomaatje of komkommer met een beetje zout worden genomen. Verstandig is ook om zeker in het begin een aantal koppen groene thee per dag te drinken dit helpt tegen constipatie.